Dla Rodziców
Dla Dzieci i Młodzieży w Lisiej Górze, z siedzibą przy ul.
Sucharskiego 3a oraz Ośrodek Środowiskowej Opieki Psychologicznej i
Psychoterapeutycznej Dla Dzieci i Młodzieży w Dąbrowie Tarnowskiej, z
siedzibą przy ul. Szpitalnej 1, oferują kompleksowe wsparcie
psychologiczne i psychoterapeutyczne dla dzieci i młodzieży oraz ich
rodziców i opiekunów prawnych.
-
dlaczego korzystanie przez rodzica z telefonu przy dziecku ma negatywny wpływ na jego rozwój,
-
dlaczego warto ograniczać czas przy telefonie przy dziecku,
-
jak ograniczać ten czas przy dziecku,
-
jak rozpoznawać, że nadużywa się ekranów przy dziecku.
*************************************************************************
Informacja na temat telefonu zaufania Kliknij
*********************************************************
Ruszają szczepienia dzieci w wieku 5-11 lat KLIKNIJ
Zachęcamy Rodziców do zapoznania się z biuletynem
"Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży" - KLIKNIJ
Drodzy Rodzice!
Na prośbę Państwowej Inspekcji Handlowej przekazujemy Rodzicom ostrzeżenia na temat zagrożenia, jakie wynika z popularnych kulek magnetycznych. Prosimy o zapoznanie się z informacją.
Ostrzeżenie KLIKNIJ
Informujemy, że jesteśmy dla Państwa dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 do 12:00 pod numerem telefonu:
14 652 64 94 oraz adresem mailowym:
Ponadto zapraszamy do korzystania z informacji umieszczanych przez pracowników na stronie internetowej Poradni
Poniżej link do krótkiego filmu dla dzieci o koronawirusie.
https://www.youtube.com/watchv=H0mx90NbvuM&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3aW1KZH0ZXF74QjvSLcSnrbzeYNDmTLPigD2t-jfBP6uGnsjCYmj5CJzg
Jak zorganizować dzieciom warunki do efektywnej nauki w domu? KLIKNIJ
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
Program "Przyjaciele Zippiego"
Program „Przyjaciele Zippiego” to międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego dla dzieci w wieku 5-8 lat, który kształtuje i rozwija umiejętności psychospołeczne u małych dzieci. Jest to program zanjdujacy się na liście programów rekomendowanych . Uczy on różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami i wykorzystywania nabytych umiejętności w codziennym życiu oraz doskonali relacje dzieci z innymi ludźmi. Nie koncentruje się on na dzieciach z konkretnymi problemami
czy trudnościami, ale promuje zdrowie emocjonalne wszystkich małych dzieci. Jest to cykl spotkań, realizowanych w pierwszych klasach szkoły podstawowej w oparciu o bardzo starannie opracowane materiały.
Program został zbudowany na założeniu, że małe dzieci można nauczyć radzenia sobie z problemami i trudnościami, dzięki czemu będą lepiej funkcjonować w młodości i w życiu dorosłym, korzystając z tych umiejętności. Wiek 5-8 lat, to okres rozwojowy, któremu towarzyszy wiele zmian, ogromne tempo uczenia się i nabywania nowych kompetencji. Jest to również etap przekraczania progu szkolnego.
Program „Przyjaciele Zippiego” uczy dzieci, jak radzić sobie ze zmianami i wyzwaniami, jak rozwiązywać konflikty i dobrze funkcjonować w grupie.
Realizując zajęcia, nie mówimy dzieciom, co mają robić, ani: "To rozwiązanie jest dobre a tamto złe". Natomiast zachęcamy dzieci do analizowania sytuacji życiowych i zastanawiania się nad możliwościami postępowania w tych sytuacjach. Program pokazuje także, jak ważna jest rozmowa z innymi, kiedy odczuwamy smutek lub złość, jak również jak ważne jest słuchanie innych, kiedy oni przeżywają trudne chwile.
Program składa się z sześciu części:
1. Uczucia
2. Komunikacja
3. Nawiązywanie i zrywanie relacji
4. Rozwiązywanie konfliktów
5. Radzenie sobie ze zmianą i stratą
6. Dajemy sobie radę
1. Uczucia
Dzieci uczą się rozpoznawać i nazywać uczucia: smutku, szczęścia, złości, radości, zazdrości i zdenerwowania. Poznają sposoby poprawiania własnego samopoczucia.
2. Komunikacja
W ramach tej części programu dzieci uczą się skutecznej komunikacji: słuchania innych, proszenia o pomoc, mówienia tego, co chcą powiedzieć nawet w niesprzyjających okolicznościach.
3. Przyjaźń
Ta część poświęcona jest przyjaźni. Dzieci uczą się jak nawiązywać i zachowywać przyjaźnie, jak radzić sobie z samotnością i odrzuceniem. Ćwiczą jak mówić przepraszam i jak godzić się z przyjacielem po sprzeczce.
4. Rozwiązywanie konfliktów
Czwarta część dotyczy rozwiązywania konfliktów, w szczególności problemu prześladowania. Dzieci uczą się, co mogą zrobić w sytuacji, gdy ktoś je prześladuje lub prześladowane są inne dzieci.
5. Radzenie sobie ze zmianą i stratą
Ta część stanowi refleksję nad radzeniem sobie ze stratą, ze zmianami, zarówno wielkimi jak i małymi.
6. Dajemy sobie radę
Ostatnia część stanowi podsumowanie wszystkiego, czego dzieci nauczyły się w czasie programu,czyli znajdowania różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami, pomagania innym, oraz adaptowania się do nowych sytuacji. Końcowe spotkanie jest swego rodzaju świętowaniem, połączonym z wręczaniem pamiątek i dyplomów.
Program Przyjaciele Zippiego nie mówi dzieciom, co mają robić, ani nie mówi: „To rozwiązanie jest dobre a tamto złe”. Natomiast zachęca dzieci do analizowania i zastanawiania się nad sobą i różnymi sposobami rozwiązywania
trudności.
Program nie koncentruje się wyłącznie na pomaganiu dzieciom, jak mają radzić sobie z własnymi problemami, ale pokazuje, jak ważne jest rozmawianie z innymi, kiedy odczuwamy smutek lub złość, jak ważne jest słuchanie innych, kiedy doświadczają problemów.
W trakcie zajęć pojawia się wiele okazji do zabawy, ćwiczeń i rozmów o sprawach ważnych na tym etapie życia, o przyjaźni, o zmianach jakie zachodzą w nas i wokół nas, o sukcesach i porażkach oraz sposobach radzenia sobie z trudnościami. Dzieci dowiadują się, że potrafią znaleźć rozwiązanie, że warto i można prosić o pomoc, a także uczą się okazywać pomoc innym. Program jest również bardzo dobrze oceniany przez rodziców, którzy mają okazję zaobserwować przemiany swojego dziecka, ale też pochylić się nad jego problemami.
To kompendium wiedzy oraz zbiór rekomendacji dotyczących działań profilaktycznych związanych z ryzykiem wystąpienia zagrożeń bezpieczeństwa wraz ze wskazaniem przepisów i odpowiedzialności.
W ramach działań profilaktycznych utworzona została tzw. anonimowa skrzynka na sygnały.
Celem akcji jest informowanie o szczepieniach ochronnych w oparciu o najnowszą wiedzę medyczną, a dzięki bajce już najmłodsi mogą zrozumieć jak działają szczepienia oraz dlaczego są tak ważne.
*********************************************************
Nasze przedszkole w roku szkolnym 2016/2017 wzięło udział w 9 edycji programu edukacyjnego „Mamo, tato, wolę wodę!”. Prowadzonym przez Żywiec Zdrój przy wsparciu Instytutu Żywności i Żywienia oraz Instytutu Matki i Dziecka.
Więcej na plakatach i stronie:
www.wolewode.pl
www.wolewode.pl/dla-rodzicow/nowosci/gra-edukacyjna.html
Od przedszkola się wszystko zaczyna!
Jaki wpływ na kształtowanie dziecięcych umysłów ma edukacja matematyczna i techniczna w przedszkolu?
Jak przygotować nasze pociechy do szkoły, aby odnosiły sukcesy edukacyjne?
Jak to robić, aby przygotować nasze dzieci do liczenia i myślenia technicznego?
Na te i wiele innych pytań odpowiedzi uzyskały nauczycielki i nauczyciele pracujący w przedszkolach w innowacyjnym kursie e-learningowym.
Od stycznia 2017 r. Przedszkole Publiczne w Turzy uczestniczło w kursie e-learningowym „Skuteczne wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci wraz z edukacją matematyczną i techniczną w przedszkolu” organizowanym przez Akademię Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej.
Elitarna sieć przedszkoli - Przedszkole uczące się
Kurs został utworzony z inicjatywy profesor Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej, ekspertki w zakresie wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Przystępując do uczestnictwa w kursie e-learningowym, placówka otrzymała tytuł „Przedszkole uczące się”, a także została przyjęta do elitarnego i prestiżowego Programu Partnerstwa APS skupiającego ponad 240 przedszkoli.
Celem tego ogólnopolskiego programu jest wspieranie placówek edukacyjnych w zakresie wymiany wiedzy, stosowania dobrych praktyk oraz wdrażania nowatorskich działań edukacyjnych. Placówki skupione w Programie Partnerstwa APS można poznać na stronie www.przedszkola-aps.edu.pl
Najbardziej aktywni uczestnicy kursu otrzymali nieodpłatne zaproszenie na konferencję lub całodniowe, stacjonarne szkolenie z zakresu edukacji technicznej, które zostaną zorganizowane w siedzibie organizatora. Również formuła kursu jest nie bez znaczenia. E-learning pod postacią filmów edukacyjnych: wykładów oraz zajęć z dziećmi w przedszkolu to innowacyjne rozwiązanie, które nie tylko ma bardziej przyjazną formę ale także, jak to e-learning, pozwala na większą swobodę w planowaniu nauki przez słuchaczy kursu niż standardowe szkolenia.
Więcej informacji na temat programu znajdują się na stronie: www.przedszkola-aps.edu.pl
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie to najstarsza uczelnia pedagogiczna w Polsce, która od blisko stu lat kształci nauczycieli wszystkich szczebli edukacji. Akademię współtworzyły takie osobistości jak Maria Grzegorzewska, Janusz Korczak, profesor Maria Łopatkowa czy obecny Rzecznik Praw Dziecka - Marek Michalak.
"Dzieciństwo bez próchnicy"
Informacja!
Raport z ewaluacji zewnętrznej sporządzony przez wizytatorów do spraw ewaluacji dostępny jest na stronie Kuratorium Oświaty w Krakowie.
RAPORT (szukaj w 2014/2015)
*********************************************************
Prezentacje multimedialne dotyczące działań podjętych w ramach akcji "Akademii Zdrowego Przedszkolaka"
KLIKNIJ ...
Drodzy rodzice!
"Ćwiczyć każdy może"
Powiatowej Poradni Psychologiczno Pedagogicznej w Tarnowie