RAMOWY ROZKŁAD DNIA
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
I część dnia
7.00 – 7.50
SCHODZENIE SIĘ DZIECI
- zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci
- kontakty indywidualne z nauczycielką
8.00 – 8.30
ZABAWY DOWOLNE WEDŁUG ZAINTERESOWAŃ DZIECI, PRZY NIEWIELKIM UDZIALE NAUCZYCIELA
- zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, teatralne itd.
- korzystanie z gier dydaktycznych, układanek stolikowych
- praca indywidualna oraz zajęcia logopedyczne
8.30 – 8.45
WSPIERANIE ROZWIJU DZIECKA POPRZEZ RÓŻNORODNE ZABAWY I ĆWICZENIA POD KIERUNKEIM NAUCZYCIELA
- rozmowy kierowane
- ćwiczenia, usprawniające aparat artykulacyjny
- zabawy organizowane przez nauczyciela
- czynności w ramach pełnionych dyżurów, prace porządkowe w sali, wspólne porządkowanie sali po zabawach, wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku
- zestaw ćwiczeń porannych
8.45 – 9.00
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE I HIGIENICZNE
PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA
- utrwalanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk i innych czynności samoobsługowych
9.00 – 9.30
ŚNIADANIE
- doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku
- rozwijanie umiejętności kulturalnego zachowania się przy stole, zasuwania krzesła po zakończeniu posiłku, przestrzegania zasady mówienia umiarkowanym głosem
II część dnia
9.30 – 11.00
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA POPRZEZ PROWADZENIE ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH.
ZABAWY ZORGANIZOWNE I SPOTNANICZNE
Praca z dziećmi prowadzona w oparciu o: wielostronne aktywności, działanie, doświadczanie, eksperymentowanie, odkrywanie, rozwiązywanie problemów, zabawy ruchowe, zabawy ze śpiewem. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, przy niewielkim udziale nauczyciela.
11.00 – 12.00
POBYT NA ŚIWEŻYM POWIETRZU
12.00 – 12.30
PRZYGOTOWANIE DO OBIADU I CZYTANIE DZIECIOM
- wdrażanie dzieci do samodzielnego rozbierania i przebierania się
- utrwalanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk i innych czynności samoobsługowych i nawyków kulturalnych
12.30 – 13.00
OBIAD
- wdrażanie do samodzielnego spożywania posiłków, praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką, nożem i widelcem
III część dnia
13.00 – 14.00
Odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej lub czytanej bajce.
Organizacja zajęć:
- języka angielskiego
- dodatkowych: zajęcia z religii
- specjalistycznych
- relaksacja
- zabawy zorganizowane przez nauczyciela
- podwieczorek
14.00 – 16.00
ZABAWY DOWOLNE WG ZAINTERESOWAŃ DZIECI, PRZY DYSKRETNYM UDZIALE NAUCZYCIELA, POBYT NA PLACU ZABAW
- zabawy swobodnie zainicjowane przez dzieci
- praca indywidualna
- rozmowy uwzględniające zainteresowania dzieci
- podsumowanie dnia