Kontakt
Przedszkole Publiczne w Turzy

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

 

I część dnia

 

7.00 – 7.50 

SCHODZENIE SIĘ DZIECI

  • zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci
  • kontakty indywidualne z nauczycielką

 

8.00 – 8.30

ZABAWY DOWOLNE WEDŁUG ZAINTERESOWAŃ DZIECI, PRZY NIEWIELKIM UDZIALE NAUCZYCIELA

  • zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, teatralne itd.
  • korzystanie z gier dydaktycznych, układanek stolikowych
  • praca indywidualna oraz zajęcia logopedyczne

 

8.30 – 8.45

WSPIERANIE ROZWIJU DZIECKA POPRZEZ RÓŻNORODNE ZABAWY I ĆWICZENIA POD KIERUNKEIM NAUCZYCIELA

  • rozmowy kierowane
  • ćwiczenia, usprawniające aparat artykulacyjny
  • zabawy organizowane przez nauczyciela
  • czynności  w ramach pełnionych dyżurów, prace porządkowe w sali, wspólne porządkowanie sali po zabawach, wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku
  • zestaw ćwiczeń porannych

 

8.45 – 9.00

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE I HIGIENICZNE
PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA

  • utrwalanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk i innych czynności samoobsługowych

 

9.00 – 9.30

ŚNIADANIE

  • doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku
  • rozwijanie umiejętności kulturalnego zachowania się przy stole, zasuwania krzesła po zakończeniu posiłku, przestrzegania zasady mówienia umiarkowanym głosem

 

II część dnia

 

9.30 – 11.00

WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA POPRZEZ PROWADZENIE ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH.
ZABAWY ZORGANIZOWNE I SPOTNANICZNE

Praca z dziećmi prowadzona w oparciu o: wielostronne aktywności, działanie, doświadczanie, eksperymentowanie, odkrywanie, rozwiązywanie problemów, zabawy ruchowe, zabawy ze śpiewem. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, przy niewielkim udziale nauczyciela.

 

11.00 – 12.00

POBYT NA ŚIWEŻYM POWIETRZU

 

12.00 – 12.30

PRZYGOTOWANIE DO OBIADU I CZYTANIE DZIECIOM

  • wdrażanie dzieci do samodzielnego rozbierania i przebierania się 
  • utrwalanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk i innych czynności samoobsługowych i nawyków kulturalnych

 

12.30 – 13.00

OBIAD

  • wdrażanie do samodzielnego spożywania posiłków, praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką, nożem i widelcem

 

III część dnia

 

13.00 – 14.00

Odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej lub czytanej bajce.

Organizacja zajęć:

  • języka angielskiego
  • dodatkowych: zajęcia z religii
  • specjalistycznych
  • relaksacja
  • zabawy zorganizowane przez nauczyciela
  • podwieczorek

 

14.00 – 16.00

ZABAWY DOWOLNE WG ZAINTERESOWAŃ DZIECI, PRZY DYSKRETNYM UDZIALE NAUCZYCIELA, POBYT NA PLACU ZABAW

  • zabawy swobodnie zainicjowane przez dzieci
  • praca indywidualna
  • rozmowy uwzględniające zainteresowania dzieci
  • podsumowanie dnia