OGRODOWE PRACE
14.04. Wtorek
Witam Was Kochane Smerfy. Zaczynamy kolejny pracowity tydzień. Tym razem zajmiemy się pracami w ogrodzie. Na początek obejrzyjcie film pt. „Ogrodnicze vademecum”
https://www.youtube.com/watch?v=twtb3QHloNA
Porozmawiajcie na temat filmu, wymień narzędzia, które w nim wystąpiły.
Teraz czas trochę się poruszać. Przypomnij sobie nasz taniec przedszkolny. Z całą pewnością będziesz dobrze się bawić.
Ćwiczenia ruchowe.
Zaproś do zabawy kogoś ze swoich domowników. Poruszajcie się wspólnie wykorzystując propozycje ćwiczeń.
https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4
Dzieci, które mają w domach karty pracy, bardzo proszę o dokończenie tych zadań, które są związane z Wielkanocą. Maci na to czas do końca tygodnia ;)
07.04. Środa
Zajęcia matematyczne
Dziś zaczniemy nieco inaczej, powitamy się rymowanką. Zanim jednak zaczniesz... przypomnij sobie, która z Twoich rąk to prawa, a która lewa.
„ Gdy się dzieci chcą przywitać,
to dzień dobry mówią wszystkim,
uśmiech miły posyłają,
prawą rączką pomachają”
Poproś kogoś dorosłego o przeczytanie rymowanki. W postawie stojącej powtarzaj rymowankę z jednoczesnym pokazywaniem odpowiednich części ciała.
„Prawa ręka, noga prawa,
cała strona też jest prawa,
prawe ucho, oko mam,
prawy łokieć z boku dam.
Lewa ręka, noga lewa,
cała strona też jest lewa
lewe ucho, oko mam,
lewy łokieć z boku dam”
Jeśli zdarzają się jeszcze pomyłki, narysuj flamastrem na prawej dłoni wymyślony przez siebie znaczek, będzie pomocy podczas wskazania prawej strony.
Zabawa dydaktyczna „Wiosenne prace w ogrodzie”
Obejrzyj ilustrację. Opowiedz co robią dzieci, nadaj im imiona. Opowiadaj jakbyś sam słuchał wiosennego opowiadania. Podczas opowiadania spróbuj użyć określeń: na środku, po lewej, po prawej, na, obok, nad.
Zabawa dydaktyczna „ Mój wiosenny ogródek”:
Przygotuj kartkę papieru i kredki. Poproś kogoś dorosłego o przeczytanie poleceń, a Ty rysuj to, co słyszysz. (dzieci wykonują ćwiczenia pod dyktando rysując w odpowiednim miejscu poszczególne elementy)
Zadanie dla 6 latka
- na górze na środku narysuj słoneczko
- w prawym, górnym rogu narysuj dwie chmurki
- w lewym, dolnym rogu narysuj drzewo
- na drzewie narysuj dziuple wiewiórki
- nad drzewem narysuj ptaka
- pod drzewa narysuj wiosenne kwiaty
- w prawym dolnym rogu narysuj łopatę
- obok łopaty narysuj konewkę
- na środku narysuj grządki, policz je
- zaprojektuj swoje grządki według swojego pomysłu
Zadanie dla 5 latka - na górze narysuj słoneczko i dwie chmurki
- na dole z lewej strony narysuj drzewo
- na drzewie narysuj dziuple wiewiórki
- nad drzewem narysuj ptaka
- pod drzewa narysuj wiosenne kwiaty
- na środku narysuj grządki, policz je
- zaprojektuj swoje grządki według swojego pomysłu
Powodzenia!
Praca techniczna
Zapraszam do zrobienia wiosennego bukietu według instrukcji pani Moniki, która śpiewa Wasze ulubione piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=k2T0xyUXg5A
Czas na pożegnanie, tym razem pracuje lewa ręka;)
„Gdy się dzieci chcą pożegnać,
do widzenia mówią wszystkim,
uśmiech miły posyłają,
lewą rączką pomachają ”
08.04. Czwartek
„Prace w ogrodzie”
Witajcie w kolejnym dniu naszej domowej pracy. Dużo już nauczyliśmy się o wiośnie i jej symbolach. Nazywaliśmy kwiaty, zjawiska atmosferyczne.
Na początek spróbuj rozwiązać zagadki.
Spotkasz go w ogrodzie,
gdzie pracuje, co dzień
dba o klomby i rabatki,
kocha rośliny i kwiatki. /ogrodnik/
Co kopie, chociaż nie ma nóg?
Będziesz nią ogród skopać mógł. /łopata/
Na patyku zębów rządek,
znają je na pewno dzieci.
Służą do równania grządek,
i do uporządkowania śmieci. /grabie/
Leci z niej woda
przez sito blaszane.
Jaka to wygoda
już kwiatki podlane! /konewka/
Tym dziwnym pojazdem na jednym kole
Wozi ogrodnik narzędzia na pole. /taczka
A teraz obejrzyj obrazek. Wskaż na nim rozwiązania zagadek. Jakie inne sprzęty ogrodnicze zostały przedstawione na obrazku? Porozmawiajcie w domu, jakie posiadacie narzędzia ogrodnicze.
Zabawa dydaktyczna „Narzędzia do pracy w ogrodzie”.
Zadanie dla 5 latków.
- nazwij poszczególne narzędzia
- podziel ich nazwy na sylaby
- policz sylaby w każdym wyrazie
- zastanów się, jaką głoskę słyszysz na początku
- jeśli potrafisz podziel nazwy narzędzi na głoski
Zadanie dla 6 latków
- nazwij poszczególne narzędzia
- podziel ich nazwy na sylaby i głoski
- zastanów się, jaką głoskę słyszysz na początku, jaką na końcu
- policz sylaby i głoski w każdym wyrazie
- spróbuj odczytać wyrazy i dopasować je do ilustracji
grabie |
łopata |
kosiarka |
konewka |
Karta pracy
Dzieci 6 letnie
DRUKUJ
Dzieci 5 letnie
DRUKUJ
Zajęcia ruchowe „Wiosenne porządki”
Przygotuj strój gimnastyczny. Pamiętaj o zasadzie samodzielności i utrzymania porządku podczas przygotowania do ćwiczeń, składania swoich ubrań.
Część wstępna - rozgrzewka
Wykonaj ćwiczenia:
- spokojny marsz w miejscu
- ćwiczenia ramion: unoszenie i opuszczanie
- skłony tułowia w bok,
- „rysowanie kół” biodrami, rysowanie dużych kół w powietrzu ze wspięciem na palce
Zaśpiewaj pokazując poszczególne ruchy. /3x
Tak gimnastyka ważna sprawa,
Dla nas wszystkich to zabawa!
Ręce w górę, w przód i w bok,
skłon do przodu w górę skok!
Część główna.
Wykonuj ćwiczenia:
1. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Przekopujemy ziemię. Dzieci naśladują ruchem ciała kopanie ziemi łopatą. Wbijają ją w ziemię, popychają nogą, odwracają wraz z ziemią (skłon tułowia z ruchem ramion, naśladującym kopanie i odkładanie ziemi, akcentować przytupnięciem.)
2. Zabawa z elementami czworakowania „Zajączki”. Dzieci naśladują skoki zajączków (całe dłonie oparte przed sobą na podłodze, dociąganie nóg do rąk). Odpoczynek – siad skrzyżny – zajączki nasłuchują, czy nikt nie wchodzi do ogrodu.
3. Ćwiczenie tułowia – skręty „Podlewanie”. Dzieci stoją w lekkim rozkroku, ręce mają lekko ugięte i złączone. Wykonują wymachy ramion w lewo i w prawo, zataczając szeroki łuk, jakby podlewały kwiaty konewką.
4. Zabawa z elementami równowagi „Trawka”. Marsz z wysokim unoszeniem kolan, tak, by najmniej podeptać trawę, która zaczyna rosnąć. Odpoczynek po pracy i zabawie – siad skrzyżny, plecy wyprostowane.
5. Zabawa z elementem skoku „Radość”. Lekki bieg i podskoki radości – cieszymy się, ze kwiaty rosną.
Część końcowa - relaks
Marsz uspokajający.
Zabawa w lustro, naśladowanie min – praca w parze z rodzicem.
09.04. Piątek
Witam Was Kochane Smerfy. Dzisiaj chciałam Wam przedstawić gościa, który pojawia się czasem w naszych ogrodach. Poproście dorosłego o przeczytanie treści wiersza... słuchajcie uważnie ;)
"Krecik" K. Wójcik-Bożętka
Choć pod ziemią ciemno,
on to bardzo lubi.
Drąży korytarze,
nigdy się nie zgubi.
Czarne ma futerko,
miękkie jak poduszka,
pyszczek wyciągniety
i malutkie uszka.
Chodzi po tunelech,
węch ma znakomity
i szybko znajduje
kąsek smakowity.
Wąsiki ma bujne,
łapy z pazurkami.
Gdyby dobrze widział,
bawiłby się z nami.
Odpowiedz na pytania do treści:
- O kim jest mowa w wierszu?
- Jak wygląda kret? Spróbuj go opisać...
- Gdzie drąży korytarze?
Teraz moi drodzy przyjrzyjcie się uważnie...na zdjęciach poniżej mamy kretowiska, które z pewnością każy z Was widział. Inna sprawa to sam kret...popatrzcie na zdjęcia ;) Jest taki jak w wierszu?
Dla chętnych dzieci zadanie plastyczne... za pomocą plasteliny, modeliny lub masy solnej (przepis ma masę solną KLIKNIJ) ... ulepcie postać kreta.
Jeśli zastanawiasz się od czego zacząć lepienie postaci kreta... możesz skorzystać z instrukcji... krok po kroku... KLIKNIJ
Miłej zabawy ;)
Zajęcia muzyczne
Zapraszam Was teraz do zabawy rytmicznej. Wykonujcie zadania według instrukcji.
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
A teraz nauczymy się "Wiosennego walca" razem z panią Moniką. Zaczynamy!
https://www.youtube.com/watch?v=xo7QDnHyGFI
Na dobranoc... bajka o Kreciku ogrodniku ;) oraz kilka innych odcinków do wyboru...według uznania Rodziców.
LINK DO BAJKI
https://www.youtube.com/watch?v=OPVy8XjL08g