Kontakt
Przedszkole Publiczne w Turzy

PRACE W OGRODZIE

14.04. Wtorek

 

Witam Was Kochane Smerfy. Zaczynamy kolejny pracowity tydzień. Tym razem zajmiemy się pracami w ogrodzie. Na początek obejrzyjcie film pt. „Ogrodnicze vademecum”

https://www.youtube.com/watch?v=twtb3QHloNA

Porozmawiajcie na temat filmu, wymień narzędzia, które w nim wystąpiły. Które narzędzie swoją nazwę zaczyna na : Ł, ł ?  Podziel wyraz „łopata” na sylaby i głoski. Powiedz jaka jest pierwsza głoska, którą słyszysz? Wymyśl kilka słów na tą głoskę. Pomyśl jakie imiona zaczynają się na „Ł” i kto z Twoich bliskich mógłby stać się królem litery Ł. Może wspólnie zrobicie koronę:)

Zabawa dydaktyczna „Poszukiwacze liter” – wspólnie z kimś dorosłym wypiszcie imiona wszystkich domowników. Poszukaj z nich litery ł, Ł.

Otwórz kartę pracy, odszukaj w niej literę „Ł” „ł” wskaż małą i wielką, drukowaną i pisaną przecież na pewno to wiesz.

 

Teraz czas trochę się poruszać zanim zaczniesz pisanie literek. Przypomnij sobie nasz taniec przedszkolny. Z całą pewnością będziesz dobrze się bawić.

 

http://chomikuj.pl/qwqwqw21/Gry+i+Utwory+muzyczne/Muzyczki/Specjalna+Muza/benny+hill+-+Benny+Hill+Theme+Song,3867189229.mp3(audio)

 

Wykonaj karty pracy z literą ł.

 

 

Ćwiczenia ruchowe.

Zaproś do zabawy kogoś ze swoich domowników. Poruszajcie się wspólnie wykorzystując propozycje ćwiczeń.

 

https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4

                                                              

 

Na dobranoc pooglądaj naszą książkę, poczytaj;) poszukaj nowo poznanej litery, odczytaj sylaby.

 

„Księga zabaw z literami” – 6latek

„Księga zabaw z obrazkami” – 5latek

 

 

15.04. Środa

 

Zajęcia matematyczne

 

Dziś zaczniemy nieco inaczej, powitamy się rymowanką. Zanim jednak zaczniesz przypomnij sobie, która z Twoich rąk to prawa, a która lewa.

 

„ Gdy się dzieci chcą przywitać,

to dzień dobry mówią wszystkim,

uśmiech miły posyłają,

prawą rączką pomachają”

 

Poproś kogoś dorosłego o przeczytanie rymowanki. W postawie stojącej powtarzaj rymowankę z jednoczesnym pokazywanie odpowiednich części ciała.

 

„Prawa ręka, noga prawa,

cała strona też jest prawa,

prawe ucho, oko mam,

prawy łokieć z boku dam.

Lewa ręka, noga lewa,

cała strona też jest lewa

lewe ucho, oko mam,

lewy łokieć z boku dam”

 

Jeśli zdarzają się jeszcze pomyłki, narysuj flamastrem na prawej dłoni wymyślony przez siebie znaczek, będzie pomocy podczas wskazania prawej strony.

 

Zabawa dydaktyczna „Wiosenne prace w ogrodzie”

Obejrzyj ilustrację. Opowiedz co robią dzieci, nadaj im imiona. Opowiadaj jakbyś sam słuchał wiosennego opowiadania. Podczas opowiadania spróbuj użyć określeń: na środku, po lewej, po prawej, na, obok, nad.

 

 

 

Zabawa dydaktyczna „ Mój wiosenny ogródek”:

Przygotuj kartkę papieru i kredki. Poproś kogoś dorosłego o przeczytanie poleceń, a Ty rysuj to, co słyszysz. (dzieci wykonują ćwiczenia pod dyktando rysując w odpowiednim miejscu poszczególne elementy)

 

Zadanie dla 6 latka

  • na górze na środku narysuj słoneczko
  • w prawym, górnym rogu narysuj dwie chmurki
  • w lewym, dolnym rogu narysuj drzewo
  • na drzewie narysuj dziuple wiewiórki
  • nad drzewem narysuj ptaka 
  • pod drzewa narysuj wiosenne kwiaty
  • w prawym dolnym rogu narysuj łopatę
  • obok łopaty narysuj konewkę
  • na środku narysuj grządki, policz je
  • zaprojektuj swoje grządki według swojego pomysłu

    Zadanie dla 5 latka
  • na górze narysuj słoneczko i dwie chmurki
  • na dole z lewej strony narysuj drzewo 
  • na drzewie narysuj dziuple wiewiórki
  • nad drzewem narysuj ptaka 
  • pod drzewa narysuj wiosenne kwiaty
  • na środku narysuj grządki, policz je
  • zaprojektuj swoje grządki według swojego pomysłu

 

Powodzenia!

 

Praca techniczna

Zapraszam do zrobienia wiosennego bukietu według instrukcji pani Moniki, która śpiewa Wasze ulubione piosenki.

 

https://www.youtube.com/watch?v=k2T0xyUXg5A

 

Czas na pożegnanie, tym razem pracuje lewa ręka;)

 

„Gdy się dzieci chcą pożegnać,

do widzenia mówią wszystkim,

uśmiech miły posyłają,

lewą rączką pomachają

 

W tym tygodniu Kochane Smerfy zapraszam Was do udziału w zabawie „Czytanie do poduszki”. Waszym zadaniem będzie codzienne kilkuminutowe oglądanie naszych książeczek, opowiadanie ilustracji, rozpoznawanie literek, czytanie sylab, a nawet wyrazów i zdań;) Możecie na kalendarzu zrobionym w przedszkolu zaznaczać dni, w które odbyła się zabawa w „Czytanie do poduszki”.
Miłej zabawy!

 

 

16.04. Czwartek
 

Zajęcia plastyczne „Kolory tęczy”

Dziś zaczniemy od kolorowej zagadki. Jej rozwiązanie podpowie Ci, jaką pracę plastyczną będziemy wykonywać.

 

„Siedmiu kolorom urodę zawdzięcza, na niebie łuk piękny, każdy już wie, że to…”

 

Zabawa dydaktyczna „Skąd się bierze tęcza?”

Obejrzyj krótka prezentację „Jak słoneczko z chmurką tęczę wyczarowały”, zastanów się, jakie zjawiska atmosferyczne wpływają na powstanie tęczy.

 

https://bit.ly/3a6QeUP

 

Odpowiedz na pytania:

  • Jakie kolory pojawiły się na tęczy?
  • Jakie zwierzęta zobaczyły tęczę?
  • Jakie kwiaty rosły na łące?

 

Malujemy tęcze

A teraz czas na pracę. Namaluj tęcze na wybranym przez Ciebie formacie kartki, możesz skleić dwie małe i malować na dużym arkuszu. Do malowania wykorzystaj farby, kredki, wykonanie zależy od Twojego pomysłu.

Powodzenia ;)

 

Praca dodatkowa dla chętnych

„Mini tęcza” – zabawa badawcza

Potrzebna będzie szklanka napełniona wodą (do 3/4 wysokości), małe lusterko i latarka (opcjonalnie). Do szklanki włóżcie małe lusterko i ustawcie je pionowo, tak aby było pochylone (powinno opierać się o ściankę szklanki). Następnie tak obracajcie szklanką, by promienie słońca padały na lusterko. W pochmurny dzień można użyć do tego latarki, której światło będzie imitować promienie słoneczne. Uważnie obserwujcie i spróbujcie dostrzec powstałą mini tęczę (powinna pojawić się na ścianie lub suficie).

„Kolory tęczy w moim domu”

Poszukaj kolorów tęczy w swoim pokoju, w swoim domu. Jakich kolorów jest najwięcej.  

A na dzisiejszy podwieczorek spróbujcie przygotować taki deser, aby na talerzu znalazło się jak najwięcej kolorów tęczy.

„Tęczowa karta pracy”

Karta pracy do wyboru DRUK

 

Zajęcia muzyczne

Zapraszam Was teraz do zabawy ruchowej. Przypomnijcie sobie, co w przedszkolu mówiliśmy o dźwiękach i o zapisie dźwięków, czyli nutkach. Waszym zadaniem będzie wykonywanie zadań zgodnie z instrukcją.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

 

A teraz przypomnijcie sobie taniec, który już kiedyś pojawił się podczas Twoich domowych zajęć.

 

https://www.youtube.com/watch?v=xo7QDnHyGFI

 

Pamiętajcie dziś o krótkiej zabawie „Czytanie do poduszki”. Miłego dnia!

 

 

17.04. Czwartek

„Prace w moim ogrodzie”

 

Witajcie w kolejnym dniu naszej domowej pracy. Dużo już nauczyliśmy się o wiośnie i jej symbolach. Nazywaliśmy kwiaty, zjawiska atmosferyczne. Dziś zajmiemy się naszym domowym ogrodem.

Na początek spróbuj rozwiązać zagadki.

 

Spotkasz go w ogrodzie,

gdzie pracuje, co dzień

dba o klomby i rabatki,

kocha rośliny i kwiatki. /ogrodnik/

 

Co kopie, chociaż nie ma nóg?

Będziesz nią ogród skopać mógł. /łopata/

 

Na patyku zębów rządek,

znają je na pewno dzieci.

Służą do równania grządek,

i do uporządkowania śmieci. /grabie/

 

Leci z niej woda

przez sito blaszane.

Jaka to wygoda

już kwiatki podlane! /konewka/

 

Tym dziwnym pojazdem na jednym kole

Wozi ogrodnik narzędzia na pole. /taczka

 

A teraz obejrzyj obrazek. Wskaż na nim rozwiązania zagadek. Jakie inne sprzęty ogrodnicze zostały przedstawione na obrazku? Porozmawiajcie w domu, jakie posiadacie narzędzia ogrodnicze.

 

 

Zabawa dydaktyczna „Narzędzia do pracy w ogrodzie”.

Zadanie dla 5 latków.

  • nazwij poszczególne narzędzia
  • podziel ich nazwy na sylaby
  • policz sylaby w każdym wyrazie
  • zastanów się, jaką głoskę słyszysz na początku
  • jeśli potrafisz podziel nazwy narzędzi na głoski

 

Zadanie dla 6 latków

  • nazwij poszczególne narzędzia
  • podziel ich nazwy na sylaby i głoski
  • zastanów się, jaką głoskę słyszysz na początku, jaką na końcu
  • policz sylaby i głoski w każdym wyrazie
  • spróbuj odczytać wyrazy i dopasować je do ilustracji

 

 

 

 

grabie

łopata

kosiarka

konewka

 

 

Karta pracy

Dzieci 6 letnie
DRUKUJ

 

Dzieci 5 letnie
DRUKUJ

 

Zajęcia ruchowe „Wiosenne porządki”

Przygotuj strój gimnastyczny. Pamiętaj o zasadzie samodzielności i utrzymania porządku podczas przygotowania do ćwiczeń, składania swoich ubrań.

Część wstępna - rozgrzewka

Wykonaj ćwiczenia:

  • spokojny marsz w miejscu
  • ćwiczenia ramion: unoszenie i opuszczanie
  • skłony tułowia w bok,
  • „rysowanie kół” biodrami, rysowanie dużych kół w powietrzu ze wspięciem na palce

Zaśpiewaj pokazując poszczególne ruchy. /3x

 

Tak gimnastyka ważna sprawa,

Dla nas wszystkich to zabawa!

Ręce w górę, w przód i w bok,

 skłon do przodu w górę skok!

 

Część główna.

Wykonuj ćwiczenia:

1. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Przekopujemy ziemię. Dzieci naśladują ruchem ciała kopanie ziemi łopatą. Wbijają ją w ziemię, popychają nogą, odwracają wraz z ziemią (skłon tułowia z ruchem ramion, naśladującym kopanie i odkładanie ziemi, akcentować przytupnięciem.)

2. Zabawa z elementami czworakowania „Zajączki”.  Dzieci naśladują skoki zajączków (całe dłonie oparte przed sobą na podłodze, dociąganie nóg do rąk). Odpoczynek – siad skrzyżny – zajączki nasłuchują, czy nikt nie wchodzi do ogrodu.

3. Ćwiczenie tułowia – skręty „Podlewanie”. Dzieci stoją w lekkim rozkroku, ręce mają lekko ugięte i złączone. Wykonują wymachy ramion w lewo i w prawo, zataczając szeroki łuk, jakby podlewały kwiaty konewką.

4. Zabawa z elementami równowagi „Trawka”. Marsz z wysokim unoszeniem kolan, tak, by najmniej podeptać trawę, która zaczyna rosnąć. Odpoczynek po pracy i zabawie – siad skrzyżny, plecy wyprostowane.

5. Zabawa z elementem skoku „Radość”. Lekki bieg i podskoki radości – cieszymy się, ze kwiaty rosną.

Część końcowa - relaks

Marsz uspokajający.

Zabawa w lustro, naśladowanie min – praca w parze z rodzicem.

 

Po zakończonych ćwiczenia pora na pracę w ogrodzie, na grządce, czy na balkonie. Spróbuj zaprojektować swój ogródek. Poproś kogoś dorosłego o przygotowanie grządki przed domem, lub doniczek na balkonie. Przypomnij sobie, czego potrzebuje roślina, aby żyć. 

 

Doniczka, ziemia, cebulka – ważna sprawa.

Będzie z Rodzicami cudowna zabawa.

W ogrodników wszyscy się zamienimy

I wspólnie ogródek w domu urządzimy.

 

Miłej zabawy! Pamiętaj o „Czytaniu do poduszki”